Heco Victa 700

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Heco Victa 700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Anoniem 14-01-2011
Geschreven voor: Heco Victa 700

Ik had bij mijn vorige AV/receiver een stel redelijke surround boxjes. Nu heb ik als surround speakers gekozen voor deze Heco's en ik moet zeggen dat de speakers hun prijs meer dan waard zijn. Als front speakers kocht ik ooit in 1986 de Magnat AR10P en heb deze nog steeds in gebruik en wil ze ook niet kwijt maar deze kostten toen 1398 gulden per stuk maar deze speakers komen toch aardig in de buurt van mijn Magnats. Prachtig.

brietveld 14-09-2010
Geschreven voor: Heco Victa 700

Zeer mooie speaker, de prijs kwaliteit is zeer hoog. Ongeveer een jaar geleden besteld in Duitsland en af laten leveren. Ik heb ze met goede speakerkabel draaien op een Yamaha RV-795 wat een zeer mooi geluid oplevert. Vol, warm, nette hoge tonen en vooral een zeer mooi middengebied. Daar kan geen home-cinema set tegenop ! Ik heb de versterker op neutraal staan en de speakers klinken echt prima, geen extra bas/treble en geen loudness nodig. Een aanrader !

rfdb 25-05-2010
Geschreven voor: Heco Victa 700

Heb deze Victa 700 genomen icm met Heco Victa 300 als surroundspeakers, geluid is beter/voller als met mijn vorige set; de JBL SCS 178.
Vooral de midden en hoge tonen komen beter tot hun recht, maar de echte diepe bas miste ik toch, ondanks de opgave van 26-38.000 Hz, dit heb ik opgelost door een Rel T1 erbij te kopen, nu is het pas echt af. Boxen hebben nu nog meer dynamiek doordat de Rel is aangesloten op de high output van de fontspeakers > aanrader!
Wat vooral opvalt bij de Heco is de zeer goede afwerking, design en aansluitmogelijkheden (bi-wire, bi-amped). Draait op een HK AVR4500(7x55W) die geen moeite heeft om deze aan de praat te houden, ben tevreden met deze aankoop.

bruno01 04-10-2009
Geschreven voor: Heco Victa 700

Ik heb deze speakers in combinatie met marantz pm 8003.
Ze klinken bijzonder mooi,vol en warm.
Geen scherpte te bespeuren wat ik met veel duurdere speakers wel al heb gehad.
kortom voor deze prijs heb ik nog geen betere tegengekomen!

Aan de persoon hieronder:
ik vermoed dat je pech hebt maar dat dit niet algemeen is.
hoop dat je een beter exemplaar krijgt

Henny Bouman 30-09-2009
Geschreven voor: Heco Victa 700

Over de geluidskwaliteit ben ik erg tevreden over de mechanische eigenschappen niet.

De inserts in de bodem zijn niet goed in het MDF geperst. De spikes worden in deze inserts geschroefd. Bij mij zijn 3 van de 8 inserts losgelaten uit het MDF waardoor bij een de spike dubbelklapte en de box omviel. Hierdoor is er schade aan de box ontstaan. Ik heb ze teruggestuurd en hoop dit uiteraard vergoed te krijgen.

De luidsprekeraansluitingen lopen ook niet echt lekker. Deze hebben teveel speling waardoor tijdens het aandraaien de huls scheef kan lopen. Ze zitten dan muurvast en scheef en zijn niet losser of vaster meer te draaien.

Het kan zijn dat dit exemplarisch is uiteraard.

Tristan82 23-02-2009
Geschreven voor: Heco Victa 700

Heb deze speakers nu een maand in gebruik.Het geluid wordt via een Yamaha V663 en een Ps3 geleverd.Ik ben zeer onder de indruk van deze Heco's.Ze produceren een vol warm geluid met zuivere hoge en midden tonen.Als je de speakers als stereo setup wilt gebruiken heb je geen subwoofer nodig omdat ze al van zichzelf een diepe bas produceren.Alleen is het van belang dat ze voldoende afstand van de muur houden.Want daar houden de Heco's niet van, en het kan zijn dat ze beginnen te dreunen.Bij mij staan ze 30cm van de muur en ik heb geen problemen.Ik ben verder zeer tevreden,het is alsof ik mijn CD's nog nooit zo intensief heb waargenomen.Ik heb een erg brede muzieksmaak van Rock tot klassiek en de Heco Victa 700 heeft mij tot nu toe absoluut niet teleurgesteld.Een absolute aanrader voor dit in Nederland relatief onbekende Duitse merk.

rik ned 31-07-2007
Geschreven voor: Heco Victa 700

Ik heb deze speakers nu bijna een maand en ze bevallen mij heel goed. Ik heb ze gekocht na lang vergelijken met andere zuil boxen. Dit waren voor deze prijs de beste boxen qua geluid. Ze hebben een mooi vol geluid. Ik ben nog van plan een center speaker en 2 victa 200 boxen er bij te kopen om er een suround set van te maken.

Ningaloon 05-07-2007
Geschreven voor: Heco Victa 700

Speakers gekocht na het lezen van een goede beoordeling in een duitse test. Was in april 2007 niet overal verkrijgbaar in Nederland. Heldere geluidskwaliteit. Geen gebruik gemaakt van de bijgeleverde spikes. De rubberen dopjes zorgen dat de trillingen niet doorvloeien. Ondanks dat de speakers smal en hoog zijn vallen ze niet makkelijk om. Magnetische afscherming is goed.
Prijs/kwaliteit 10